مجموعه سایت های ما
جایی برای یادگیری بیشتر

علت افسردگی بعد از تعطیلات

0

معمولا بعد از یک تعطیلات خوب و مفرح افراد دچار یک نوع افسردگی می شوند و تمایلی برای بازگشت به زندگی روزمره خود ندارند با مدیریت احساس خود این احساس را از بین ببرید در ادانه همراه تور فارسی باشید .

یکی از احساسات طبیعی انسان ، غم است؛ اما چیزی که یک نفر را غمگین می کند شاید فرد دیگر را تحت تاثیر قرار ندهد. مثلا ایام تعطیلات و نوروز.درست متوجه شدید.برخی از مردم از تعطیلات پیش رو دچار افسردگی و اضطراب می شوند.

۱. برنامه خواب خود را تنظیم کنید

بسیاری از مسافران بعد از سفر جت لگ را تجربه می کنند، مخصوصا اگر چند جا را با هواپیما رفته باشند و جت لگ می تواند خواب شما را به هم بریزد و آن را از روتین معمولی خود خارج کند و به همین دلیل بسیاری از افراد از کم خوابی با نشانه های افسردگی روبرو می شوند احتمالا تا چند روز بعد از سفر با دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن نسبت به روتین معمولی قبل از سفر مواجه خواهید بود.

سعی کنید که هرطور شده به روتین قبلی برگردید و این کار باعث می شود که از جهات دیگری زندگی نیز به زندگی برگردید و از هرگونه کافئین در این دوران دوری کنید و سه تا چهار ساعت قبل خواب چای و قهوه ننوشید.

۲. در تعطیلات هم ورزش کنید

داشتن یک تمرین ورزشی روتین به شما کمک می کند که اندام مناسب خود را حفظ کنید و استرس و خستگی خود را کاهش دهید و با این کار بعد از برگشت بدن شما استقامت کافی را خواهد داشت و تمرین ورزشی نیز اندورفین را تولید می کند که به شما کمک می کند با افسردگی مبارزه کنید.

در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک توضیح دادیم که ورزش کردن در طول سفر شاید سخت به نظر برسد اما مطمئن باشید که می توانید به راحتی آن را انجام دهید، پس حتما یک جفت کفش ورزشی با خود همراه داشته باشید و لباس ورزشی نیز با خود ببرید.

۳. یکی دو روز به خودتان استراحت دهید

سخت ترین کار این است که بخواهید بعد از تعطیلات دوباره به سرکار بروید و بهترین کار این است که چند روز قبل از اتمام تعطیلات به منزل برگردید تا مجبور نباشید فردای روزی که برگشتید، سر کار بروید و این کار باعث می شود که راحت تر با این تغییر کنار بیایید.

افسردگی بعد تعطیلات را چگونه مهار کنیم؟

۱. از تجربه ها و خاطرات جدید خود لذت ببرید

در بسیاری از موارد، تغییر طرز فکر در مورد مسائل می تواند احساس شما را نیز تغییر دهد. این نوع از تغییرات ذهنی را نمی توان یک شبه تجربه کرد اما با تمرین تدریجی می توانید به این مهم دست پیدا کنید.

سعی کنید که در طول سفر لحظات شیرین را ثبت کنید و مجموعه ای از این عکس ها را جمع آوری کنید و بعد از سفر به مرور این عکس ها بپردازید و به این فکر کنید با چنین تجربه های زیبایی، زندگی زیباتری نیز خواهید داشت و می توانید باز این خاطرات را برای خود رقم بزنید.

۲. فاکتورهای موجود در سفر را به زندگی روزانه خود وارد کنید

می توانید کارهایی که در طول سفر انجام می دادید و برایتان لذت بخش بود را به زندگی روتین خود وارد کنید. مثلا سعی کنید که غذا های محلی را در سفر یاد بگیرید و آن ها را در خانه درست کنید یا این که اگر اگر از زبان افراد آن منطقه لذت بردید، سعی کنید که آن را یاد بگیرید.

۳. دوباره برای زندگی خود برنامه بچینید

اگر خودتان را در زندگی کاملا غمگین و تهی یافتید، شاید مشکل شما تنها برگشت از سفر نباشد. تعطیلات بسیار هیجان انگیز هستند اما باید برای اوقات برگشت نیز فکر چاره کنید و اقداماتی را انجام دهید که شما را شاد می کند و این کار باید با انجام دید وسیع تر به شادی ها و بی توجهی به مشکلات زندگی باشد و قبل از هر تصمیم بزرگی بعد از سفر سه روز به خودتان مهلت دهید.

بیش از حد به تغییرات بسیار بزرگ دامن نزنید و کاری را انجام دهید که به شما حس خوب می دهد و جستجو کنید و ببینید که آیا در کار خود با چالشی مواجه هستید یا خیر.

شرایط محل زندگی را نیز بررسی کنید که شاید این مشکل ها ربطی به برگشت شما از سفر نداشته باشد و رفت و آمد خود را با دوستان و خانواده افزایش دهید و از آن ها در تصمیم گیری ها کمک بگیرید و از تنهایی بپرهیزید و حتی با پزشک خود صحبت کنید که شاید شما از یک افسردگی رنج می برید که ربطی به سفر ندارد که روی توانایی شما در تنظیم تغییرات زندگی کمک می کند.

چطور با افسردگی بعد تعطیلات کنار بیاییم؟

۱. هنگام سفر، یادآورهایی را با خود حمل کنید

بهتر است که هنگام سفر یادآورهایی را با خود همراه داشته باشید تا هنگام سفر بتوانید ارتباط بهتری را با محیط برقرار کنید و این کار باعث می شود که از روتین نرمال زندگی خود دور نشوید و به عنوان مثال پتو و بالش خودتان را با خود در سفر استفاده کنید.

۲. بدانید که هنگام برگشت چه چیزی در انتظار شماست

نباید شرایط بعد از برگشت برای شما غیر منتظره باشد تا دچار استرس شوید. یکی از کارهایی که باید انجام دهید، این است که یکی دو روز قبل از بازگشت با همکار خود تماس بگیرید و کارهای خود را با او چک کنید که همکار می تواند هر گونه تغییر ایجاد شده در کار را به شما توضیح دهد و از استرس شما بکاهد.

اما نکته اینجاست که هنگام شروع سفر نباید بیش از حد با همکار خود در مورد مسائل کاری ارتباط داشته باشید، مگر اینکه چاره ای جز این نداشته باشید. اجازه دهید که در طول سفر ذهنتان کاملا آزاد باشد و بتوانید استراحت کافی کنید و از دغدغه ها دور باشید.

۳. از سفر برای محل کار سوغاتی ببرید

اگر حس می کنید که رفتن به مدرسه، محل کار بعد از سفر برایتان بسیار سخت و طاقت فرساست، بهتر است که دوستان خود را با یک سوغاتی کوچک شاد کنید تا روحیه خودتان نیز شاداب شود.

سوغاتی به شما یاد آوری می کند که در سفر اوقات خوشی را گذرانده بودید و استرس را از شما دور می سازد و همچنین یک میز خاطره درست کنید و تمام عکس های سفر را روی آن بچینید.

۴. برنامه سفر بعدی را هر چه زودتر بچینید

اگر احساس کردید که بیش از حد دلتنگ سفر هستید، می توانید با نگاه کردن به تقویم و پیدا کردن اولین تعطیلات دوباره برنامه سفر را بچینید که این کار ذهن شما را آرام می کند و به آن یادآوری می کند که سفر دیگری در پیش دارید و دوباره لحظات خوش تکرار خواهد شد.

مرتبط : طراحی سایت در اصفهان

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد های درون متن
مشاهده همه نظرات